Thursday 14 June 2012

PRA GRADUATION NIGHT- BUSINESS STUDENT

8 June 2012
Jumaat

Selepas petang menjamu mata melihat keindahan persalinan rekaan fashion designer yang kretif iaitu, Dian Pelangi yang cantik. 

Malamnya pula nak pergi bersuka ria bersama budak part5 Fakulti Business. Apa yang seronoknya, pada awalnya rasa malas betul nak pergi, tetapi perjanjian telah temetrai antara Aku & Izzah, aku berjanji kepada si comel aku akan pergi ke masjis berikut. Hurmmm..

Tetapi, kemalasan yang melanda diri, membuatkan aku mempersiapkan diri lambat yang teramat lambat. Siap meminta pertolongan dari Teha housemate yang pandai makeup untuk mewarnakan mata ku yang bulat ini (selalu makeup sendiri, saja melengahkan masa), hee.

Lepas tu cabaran dari tudung. Semua cara yang dicube semuanya tidak kena, beberapa kali belit tudung di kepala, tetapi masih tidak mendapat hasil yang memuaskan. Adoi... Tanpa di sedari jam sudah menunjukkan hampir pukul 10 malam, lewat sungguh rasanya untuk meng attend kan diri ke majlis tersebut. 

Dengan dorongan dan galakkan dari Yo untuk aku pergi 

Yo   : Sarah dah bayar ke?
Saya: Dah, bayar dah RM10.
Yo   : Jadi pergi je lah, tak pe lambat pun.
Saya: Macam dah habis je majlis tu.
Yo:    Pergi je, membazir....

Ayat "membazir" membuatkan aku mematikan niat untuk tak pergi ke majlis PGN tersebut, baru lah aku melapangkan hati untuk masuk je. 

Asal mood malas bergitu kuat di dalam diri ini. Bagaimanalah aku bila di masa akan datang yang penuh odak duri, cabaran yang tidak belas kemanusiaan dan sebagainya (ayat macam buang tebiat je aku nih, hee)

Antara gambar yang diambil:


Tujuan datang adalah untuk makan... makan... dan makan,
 Jangan membazir...(dialog perempuan gemok yang nak kuruskan badan) hee
 Berapa kali tah, aku tambah makan. Sedap betul lauknya. Terima Kasih INTEKMA. 
Izzah & Aku.
Dari kiri: Alin, Izzah, Lisha, Nazrin, dan dot dot (tak kenal) hee.
Asal lah aku nampak kurus sangat pulak nih, adoi...
Gambar kurus aku yang kedua, huh" Jangan Harap Nak Pakai Cam Ni Lagi". Huk Huk.
Bersama budak Puncak Alam. Jauh perjalanan dorang pergi ke dinner ni. Makan dekat DATC je, hik hik..
Alin & Faiz
Reno (ejaan tak pasti).
Izzah tangkap gambar mereka ni, Izzah mengagumi kecantikan mereka.
Lawa-lawa dorang ni( entah gambar sape lah yang Izzah tangkap nih)... huhu
Comel.. 
Sweet..
Bye........
Izzah yang membuka kasut tinggi, sakit kaki katanya.
Itu lah yang dinamakan,  kecantikan melalui penyiksaan. hik2.
P/S : Seronok pergi, tak menyesal pergi, terima kasih kepada yo yang bagi dorongan. huhu.

No comments: