Wednesday 17 July 2013

PERKARA PELIK YANG TAK AKAN DILUPAKAN.

(1) Dialog bersama Syam (kawan UiTM Segamat)

Syam: Sara ko duduk mana?
Aku: KL
Syam: Habis ko balik, sape amik? Ayah ko ke?
Aku: Eh ko ni, buat cerita seram lak.
Syam: (reaksi pelik) Kenapa?
Aku: Ayah aku da meninggal la, hee.
Syam: Weh sori tak tau (reaksi kaget)
Aku: Tak pe la weh, hee.

(2) Cermin

Aku dengan kak DD (kakak bilik) share cermin, tiba-tiba aku cakap 'Alhamdullilah'. Kak DD pelik la kan, pastu dia tanya 'kenapa?', aku cakap 'Sebab dikurniakan muka yang comel, haha'. Kak DD kate 'Ee perasan nya.' pastu kitaorang gelak haha.

(3) Mimpi

Aku percaya, kalo kita tau kita mimpi kita boleh buat ape je dalam mimpi kita tu, cotoh Kalau kita tahu kita tengah bermimpi, pastu mintaklah nak terbah 'Ni mimpi ni, aku nak terbang la' . Aku pernah cerita benda ni dekat kawan aku Nadia Nadirah, tak sangka dia try, dia kata 'Sara semalam aku tahu aku mimpi, pastu aku boleh lak teringat ko kate,  Sara cakap kalo mimpi boleh mintak terbang, aku mintak la terbang, aku timbus pintu, terbang-terbang kat koridor' aku kate 'Ye ke ?(dalam hati happy lak, sebab ade orang nak percaya cerita aku tu), So ko nak tak mimpi terbang lagi? hee' Nadia jawab 'Tak nak la weh, penat mimpi terbang tu' than kitaorang gelak la sama-sama. Tapi memang penat pun mimpi terbang. huhu


(4) Dialog bersama kakak kat tempat praktikal

Kak Liza: Dik, cantik baju awak pakai.
Aku : Tak sebab saya beli baju ni RM30, so terpaksa la pakai, sekurang-kurangnya 30 kali. haha
Kak Liza: Orang macam ko pun ade ye dik. ( sambil megecikkakn mata, dan membuat muka pelik)
-hee-

Kak Shana: Dik awak cepat menangis tak?
Aku: Tak la saya nagis benda penting-penting je.
Kak Shana: owh.. (menganggukkan kepala)
Aku: Contoh nya kan kak, semalam (hari Ahad) saya nagis sebab adik saya nak tegok 'Gila Bola' saya nak tengok Upin Ipin (Kenangan Megusik Jiwa). Pastu saya nagis la. haah
Kak Shana: Eee (buat muka pelik)
-hee-

(5) Sambungan Upin Ipin

Adik: Kak kenapa ko nak nagis semalam, kan ade ulangan.
Aku: Alo tak dapat jadi yang pertama tengok.
Adik: Eee tahape-hape..

haha

p/s: Aku rase tahap kematangan memang hampeh. haha

1 comment:

Anonymous said...

Tetbe kan rasa nak baca blog kau...EEEEEE..kalau ingat balik zaman se"roommate" tu kan...sakit jiwa tau layan kau ni...But I miss those days!

Ikhlas dari,
Kak DD yang Baik Hati Sebab Sanggup Layan Budak yang Bernama Sarah Izzah.