Friday 22 June 2012

HARI YANG CERIA

19 JUNE 2012
Selasa.

Hari ni, banyak perkara tak bermotif yang aku dan rakan-rakan lakukan, hee, tetiba nak babitkan rakan-rakan. Pada pagi kejadian aku bergerak lambat ke kelas, mood malas pergi kelas, huk. Selepas sampai, terkejut melihat beberapa kerat sahaja manusia yang berada di dalam kelas. Dalam hati berdetik kelas batal ke?, waktu sudah agak lewat, 8.50, pensyarah pun belum sampai lagi, waa kelas batal, hati berdetik gembira, kononnya ingin megulangkaji subject perkembangan peribadi (personal development). Bile tanya Alin merangkap ketua kelas subject entrepreneur, "Alin de kelas tak rasenya" , Alin menjawap " Ade Sara Prof tak massage kata kelas batal." Kami menunggu dengan sabar, boleh je masa tu aku ulangkaji subject PD, tapi aku termenung!, Bazir masa betul. Huhu.

Akhirnya pintu di buka pelahan, kelibat prof memasuki perkarangan kelas, owh ade kelas (detik dalam hati). Prof bertanya siketny orang, mana yang laen, kami menjawap " Ade test petang ni Prof, test PD", Prof berkata dengan nada yang lembut "Hmm k, tak pe belajar dulu, nanti tak faham datang jumpe saya", Hati berdetik, -kelas batal ke-, bila melihat Prof bersiap mahu pergi, kami menahan Prof untuk mengambil gambar bersama-sama. Prof sporting sangat.. huhu. Ini lah hasilnya pada kelas di pagi hari.

Sima with Prof Ubaidah.

Me with my beloved lecturer.
Alin & Prof look so sweet.
The best picture of the day.
Boboy with our Prof.
Saba yang termenung, hik.
Izzah with Ida.
Alin transfer picture from hp Prof.

Sementara menunggu pukul 12.30, kami semua lepak di kedai abang mat mengalas perut, sebab nanti kul 12.30tgh makanan sedap menanti kami, Nyum..Nyum..Nyum.. Ingatkan nak baca buku serba sedikit, tapi borak je lebih, yela gegurl kan.. huhu. 

Jam menunjukan sudah 12.40, aku berkata "korang jom gerak" cewah makan nya pasal laju je aku. hik. Kite orang dari tingkat 2, nak naek lif, ape lah malang lif rosak, than naek lah tangga ke tinggat lima, adoi tangga tak boleh nak tinggi lagi ke, huhu

Menunggu makanan.

Than kami inform kat prof, "Dr lif rosak", Dr berkata "lif rosak ye, hmm kita makan kat tingkat 2 ye". Lepas tu kami turun balik ke tingkat dua, betul-betul bersenam sebelum makan, ni dinamakan cara hidup sehat. hik. (nada confius dengan diri sendiri, yang suka sangat bersenam, huk)

Nyum..Nyum thanks Dr Maznah.

Selepas selesai makan kami semua ke library, nak ulangkajilah katekan, hee. Hmm Izzah ajak pot belakang-belakang, waa Aku kalo da duk sembunyi-sembunyi rasa nak tido je. Bile sampai pot belakang yang agak strategik aku ngan Izzah boleh pula wat photoshoot dalam library, Hmm mengulangkaji macam ne nak guna camera gamaknya, hee.














Selepas Photoshoot, apelagi aku ngan Izzah tido lah, seronok betul kiteorang tido. Bagun tido dalam kul  3.30 baca siket PD, lepas tu pergi surau sembahyang Zohor, than pergi kelas terus jawap test. Nasib baek leh jawab (sebenarnya banyak hentam, nasib baik ingat sikit-siket yang kawan-kawan present).

Habis buat test, Abg Din membawa Aku, Izzah, Ida & Muhsin melawat Muhsin Jr. Tak sangka Abg Din namekan Baby ''MUHSIN", adoi, aku lak terlebih tension. hee( sebok je mck Sarah Izzah nih), Sempat aku memberi amanat kepada baby untuk tidak selalu ponteng kelas macam Muhsin senior) haha. Than kiteorang ke SACC Mall untuk melawat SALIKIN SIDEK, Khamis ni nak kena wat Mirror Display for subject Visual Merchandising.



P/S :   Hari yang memberi banyak kegembiraan, walaupun test jawap macam hape je, hik..hik..

No comments: