Sunday 2 June 2013

EMOSI RUPA

Selalunya, bayi kalau baru lahir, sebok org nk kate macam muka mak la, muka bapak la, ikut ibu la ayah la, hmm tapi benda-benda gini memang aku dah kurang nk buat, kalo ye pun, aku cakap belakang or cakap dalam ati je muka baby tu ikut sape, sebab ny aku rase tekanan dengan benda ni, harap baby tu x rase ape aku rase, huhu

Ceritanya macam ni,
Kalau dekat belah keluarga Ayah aku, mesti dorang nk kate muka aku macam Mak aku
Bila dekat sebelah keluarga Mak aku lak, dorang mesti nak kate muka aku macam Ayah aku

Beza ceritanya dengan Adik aku,
Bila dekat keluarga Ayah aku, dorang kate muka adik aku macam muka Ayah aku
Dekat keluarga belah Mak aku lak, dorang kate muka adik aku macam muka Mak aku.

Suatu hari ketika Mak aku sedang preview gambar lama, beliau berkata,

Mama: Kak tengok ni muka ko memang macam Ayah, adik macam mama, waktu muda-muda mama kecik je. Tengok muka Ayah muka empat segi. (nada biasa-biasa)

Aku: Kenapa orang ni buruk sangat ke? Dah la kat family Ayah kate orang ni muka Mama, family Mama kate orang ni muka ayah. (nada teremosi siket).

Mama: Bukan buruk la, cantik je, muka kakak kan empat segi macam Ayah. Muka Ayah handsome je. 

Aku: Yela...

Sejak tu aku bila tunjuk muka mak ayah aku dekat kawan-kawan, bila dorang nak kate muka aku ikut mak or ayah aku, aku cakap ikut muka dua-dua or tak ikut muka sape-sape pon. Puas ati aku. Tapi aku rase muka aku sekarang macam muka mak aku sekarang, abis tu muka aku lagi 20thn, hmm tak dapat bayang kan, lebih baik aku makan ubat kurus banyak-banyak, sapu krim kat muka supaya kecik, beli sepit yg boleh mancung kan idung dekat FB tu. haha.



1 comment:

ajax85 said...

kena berlari lah ye..silalah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com