Wednesday 4 July 2012

SHOPPING DI MASJID JAMEK

10 Mac 2012

Post yang dah bersawang, Hmm ingat kan tak nak story about this tapi pikir-pikir tak de lak aku tulis apa-apa tentang roomate kesayangan aku, iaitu Emma dan Nurul. Gonna miss them, because aku kan da abis, dorang lom abis lagi, hik hik (ketawa kejam)

Hmm pada 10 Mac 2012 bersamaan dengan hari Sabtu, 8 pagi, Aku, Emma, Nurul dan Syapi berangkat ke stesen KTM Padang Jawa, menaiki kereta Yana (mck Yo) yang dipandu oleh Yo, huhu, kebetulan lak Yana letak kate kat umah Yo, leh la Yo guna tuk anta kita orang pagi tu, ye dok. Hee.

Dalam Ketapi kitaorang sume dapat duduk, tapi ari ni aku rase permurah pula sebab bagi tempat duduk dekat orang, aku nampak kakak tu macam bawak banyak barang, tak sampai hati lak nak biarkan dia berdiri, so aku pun bagi lah tempat duduk aku, tapi tidak lama kemudian ade lah tempat kosong bila orang da turun train, kira sekejab je la aku berdiri, huhu, Emma ngan Nurul pun bagi tempat duduk dekat orang tua, tapi lepas tu sekejab je dapat duduk balik, Syapi orang terakhir dapat tempat duduk, kira Syapi berkorban untuk kawan-kawan, huhu.

Sampai je KL central, kita orang naek train PUTRA, turun dekat "Masjid Jamek", bermulalah acara membeli belah, rambang mata sebab banyak sangat baju cantik dan murah-murah. huhu. Loveee the moment for ever. huhu.


Di KL Sentral.

Menunggu dengan sabar....(sabar separuh dari Iman) hik..hikk

Entah apa yang di konfiuskan oleh Nurul itu, Adoi i...

Emma yang kepanasan. Huhu.
Di Stesen PUTRA, Masjid Jamek.

Apabila semua dipaksa berposing oleh Aku, huk..huk..

Di GLOBE:

Syapi & Emma terbeli waffle yang tak sedap dan mahal, huhu 

Emma bergambar macam "tak kose aku nak layan Sara nih" hee

Syapi bercerita, Nurul pula menggunakan peluang utuk berehat sepenuhnya.

Emma mendengar cerita Syapi, sambil meminum air mineral, hee

Dalam perjalanan ke "SOGO", sempat menyinggah beli cendol,
best apabila cuaca panas dihidangkan dengan air cendol
Pergi ke SOGO mencari tandas, aku bawak dorang ke tingkat 8 naik escalator. Berpusing-pusing kitaorang, hee. Aku tak tau tandas ade kat setiap level, entahlah.... da aku pernah pergi tandas kat tingkat lapan je kan, so nak wat cam ne, haha (tingkat lapan ade RED BOX). Than kita orang singgah solat di ground floor SOGO. Selesa sangat Surau di situ...


Antara barang yang di beli:


Kain warna pink tu, beli kat SOGO, RM20, Inner warna hijau tu beli dekat Masjid Jamek, RM10.


 Set  gelang beli di GLOBE, RM10,  Baju kaftan warna putih beli di Masjid Jamek, RM25. huhu


Baju punjabi beli dekat Masjid Jamek RM50.



P/s: Hari yang tidak boleh di lupakan, terima kasih korang, sebab ajak pergi bersama-sama..

4 comments:

Yellow Scarf said...

huyo, sakan habis shopping eh

Atiqah Wadiah said...

hamboiii~sakan shopping..shopping raya ke?

merapu said...

atiqah wadiah: da pakai da, tak sempat tunggu raya, huhu,

syakirahmn said...

mmg membeli dan membelah sungguh!